Мобільні технології на службі у вчителя


Plickers
Сьогодні мобільні пристрої  в багатьох  випадках здатні  замінити  ПК. Хочу поділитися  досвідом роботи в   Plickers.



Щоб почати користуватися Plickers, необхідно зареєструватися на сайті https://www.plickers.com

Після цього вчитель потрапляє в інтерфейс бібліотеки.

Question (питання) - ключова одиниця системи. Кожне питання містить:
• текст. До нього можна додати картинку. Сам текст не повинен бути дуже довгим, щоб вміщуватися на екран комп'ютера при великому шрифті.
• тип відповіді (варіанти відповіді і / або система «правда / брехня»)
• відповіді (їх може бути не більше чотирьох). Правильна відповідь виділяється галочкою.
Folder(папка) - угруповання питань з певної теми або ознакою. Наприклад, «теорія еволюції» або «лінійні рівняння». Дозволяє простіше орієнтуватися в питаннях. Можна створювати папки всередині папок.
Class (клас) і Queue (Черга). Після того, як самі питання підготовлені, з них потрібно створити чергу для певного класу. Одне питання може використовуватися скільки завгодно раз в будь-якому класі.
Щоб створити клас, натискаємо на меню «Classes»  вгорі і на сторінці натискаємо на кнопку «Add new Class».
Як створити клас в Plickers
Найпростіший спосіб - називати класи  назвою: 9, 10 і т.п. Якщо у вас є поділ на групи, для кожної групи має сенс створити окремий клас: 9а-1, 9а-2 і так далі.
Після того, як класи створені, повертаємося в бібліотеку (посилання «Бібліотека» зверху) і додаємо питання в чергу до потрібного класу. Для цього в інтерфейсі питання (кнопка Expand в правому нижньому кутку питання) є кнопка «Додати в чергу»
 
Черга - це послідовність питань, які ви хочете задати зазначеного класу на найближчому уроці. Після того, як питання поставлене, він зникає з черги. Зрозуміло, на наступний урок його можна додати знову в чергу, якщо це необхідно. Ця концепція стане більш зрозумілою трохи нижче.
Разом, що у нас є на даний момент:
1. Ми створили папки і питання в них.
2. Ми створили класи, яким ми хочемо задати питання.
3. Ми додали питання в черзі відповідних класів.
Це - підготовчі кроки. Вони займуть в перший раз деякий час, але в подальшому вам потрібно буде тільки оновлювати базу питань і складати чергу. З досвідом це буде займати максимум кілька хвилин перед уроком.
Тепер переходимо безпосередньо до процесу опитування.
Процес опитування
Для опитування дуже бажано мати проектор з підключеним до нього комп'ютером. На комп'ютері відкриваємо сайт Plickers, логіном там і натискаємо на посилання зверху «Live View». Це спеціальний режим показу питань, яким можна керувати за вашого мобільного телефону. Власне, зараз нам і потрібно мобільний телефон.
У мобільному телефоні відкриваємо додаток Plickers. На стартовому екрані вам запропонують вибрати клас:
Мобільний додаток Plickers: вибір класу
Після вибору класу вам буде показана чергу питань, яку ми поставили раніше. Зауважте: питання можна створювати безпосередньо з програми, натиснувши на цьому екрані кнопку Створити. Також, якщо ви раптом забули додати будь-яке питання до черги, з програми доступна бібліотека, яка містить всі питання.
Натискаємо на перше питання. Ось тут вперше відбувається «магія»: як тільки ви вибрали питання на вашому мобільному телефоні, він автоматично відображається на проекторі через режим Live View. Тобто вам не потрібно перебувати біля комп'ютера і перемикати що-небудь - все управління ведеться з телефону.
Діти читають питання і піднімають з картки з варіантами відповіді. Учитель натискає кнопку сканування внизу екрану і потрапляє в режим сканування відповідей.




Сервіс  для створення вікторин з вибором правильної відповіді на мобільних пристроях  Kahoot
 Цей сайт дає можливість  після звичайної реєстрації на сайті  створювати вікторини (тести) з можливістю додавання фото та відео.  Після створення,   система  генерує  номер віртуальної кімнати. Демонструємо завдання через проектор на екран у класі, учні заходять з мобільних пристроїв на сайт. На екрані мобільних пристроїв починає відображатися завдання і йде зворотний відлік часу. На загальному екрані після відповіді на питання виводиться інформація  - правильно відповіли - хто швидше відповів, той переможець; учні відповідають - їм присвоюються бали за правильне виконання завдання.
При проведенні вікторини можна провести змагання між учасниками: хто швидше відповість на питання. За кожну правильну відповідь нараховуються бали.  Є можливість організації групової роботи в сервісі. Вікторина, створена за допомогою сервісу, розрахована на участь у ній до 30 осіб.

Сервіс можна використовувати для проведення різних тестів і опитувань учнів, що  навчаються в класі і при дистанційному навчанні. Вікторина передбачає вибір правильної відповіді з числа запропонованих і допомагає швидко перевірити знання учнів з будь-якої теми. Створеною  вікториною можна поділитися в соціальних мережах (Twitter, Facebook, Google+) або надіслати посилання на тест по електронній пошті. Для використання даного сервісу  достатньо демонстраційного екрану з онлайн підключенням, на якому вчитель демонструє тест. Учні відповідатимуть із своїх мобільних пристроїв! Це просто супер! У них у кожного смартфони зі своїм інтернетом, який зовсім незалежний від нашого шкільного, якого мені цілком достатньо для демонстраційного екрану! Тож давайте зробимо учням такий мобільний сюрприз на урок! Їм це гарантовано сподобається.     Якщо вас зацікавила ця інформація - вперед! До  роботи!.   Алгоритм роботи в сервісі



Що таке QR-код?


 Все частіше  можна  побачити на екранах телевізора, візитних картках, у журналах, на майках, на різних упаковках  загадкові чорно-білі квадратики. Що це?!
Це  і є QR-код або QR-матриця - двомірний штрих-код, який містить різну інформацію і призначений для зчитування за допомогою спеціальних сканерів і камер мобільних телефонів.  QR-коди були придумані досить давно в Японії і широко використовуються в авіації, в машинобудуванні, в логістиці.
 Сьогодні QR-коди можуть використовуватися в будь-якій галузі і для будь-яких цілей, де є необхідність збереження  інформації з можливістю забезпечення швидкого доступу до цієї інформації користувачами, наприклад, за допомогою мобільного телефону. Для того, щоб цей код вважати, користувачеві необхідно використовувати спеціальну програму зчитування QR-кодів. По суті, в цих чорних квадратиках зберігається невеликий текст або цифри (приблизно до 4000 символів).
Цей текст може розпізнаватися програмами як візитна картка, як посилання на сторінку в Інтернеті, як телефонний номер або текстове повідомлення SMS.
При скануванні програма автоматично визначає тип інформації, що міститься в коді, і відтворює її відповідно до її призначення, наприклад, створює контакт в адресній книзі телефону або відкриває сторінку сайту. Щоб згенерувати QR-код потрібно спеціальний.
Генераторів в мережі безліч з різними функціями і можливостями. Ви можете згенерувати собі зображення вашого QR-коду, закодований в ньому інформацію, яку ви хочете передати користувачам, які побачать і просканує ваш код. Деякі сайти пропонують в автоматичному режимі.   http://decodeit.ru/qr
У нашому динамічному і суєтному світі ми намагаємося заощадити кожну хвилину. Уявіть як це зручно сфотографувати камерою мобільного телефону візитну картку, яку вам дали і відразу ж зберегти всю контактну інформацію у вашій адресній книзі. Або дуже зручно, переглядаючи яку-небудь сторінку в Інтернеті, перед відходом сфотографувати її QR-код і відкрити цю сторінку в браузері вашого мобільного телефону, щоб дочитати статтю пізніше в машині, метро або ще десь. Розмістивши QR-код з посиланням на сайт вашої компанії на кузов вашого службового автомобіля ви привернете увагу водіїв, що стоять у дорожній пробці і, можливо, отримаєте нових клієнтів.
QR-код (у перекладі з англійської “Quick Response” – «швидка відповідь») – матричний код (двовимірний штрих-код) шифрування деякого обсягу інформації у графічний об’єкт, розроблений і представлений японською компанією «Denso-Wave» у1994 р.
Максимальна кількість символів, які поміщаються в один QR-код:
- цифри – 7089;
- цифри і букви (включаючи кирилицю) – 4296;
- двійковий код – 2953 байт;
- ієрогліфи – 1817.
 На відміну від звичного штрих-коду, який сканують тонким променем, QR-код визначається сенсором як двовимірне зображення. Три квадрати, які можна помітити в кутках зображення QR-коду, дозволяють нормалізувати розмір зображення і його орієнтацію, а також кут, під яким сенсор відноситься до поверхні зображення. Основна перевага QR-коду – це легке розпізнавання сканувальним обладнанням (зокрема фотокамерою мобільного телефону), що дає можливість його активного використання у торгівлі, виробництві, логістиці.
QR-технології успішно застосовують у таких галузях, як банківський сектор, транспорт і логістика, медицина, освіта, соціальні проекти тощо.
Прийнято вважати, що QR-коди – це передусім, інструмент реклами та маркетингу, їх широко використовують у роздрібній торгівлі, наприклад, інтерактивний вибір і замовлення споживачем товарів, які можуть бути привезені вже до моменту приїзду додому. При цьому оплату замовлених товарів також можна здійснити за допомогою QR-кодів, минаючи операції введення конфіденційних даних кредитної карти, що гарантує й безпеку транзакції. Розміщують їх на рекламних щитах, у друкованих виданнях, на етикетках товарів – тобто скрізь, де виробник (бренд) хоче донести до споживача інформацію про свої товари та послуги найбільш зручним і швидким способом.

У сфері освіти QR-коди також знайшли своє застосування. Розміщення їх у навчальному закладі дозволяє учням легко знаходити електронні версії книг, отримувати посилання на додаткові матеріали. Учні можуть створювати власні коди, ділитися своїми  працями.
За допомогою цієї технології  можна організовувати і проводити різноманітні  заходи: конкурси, вікторини, ігри та ін. Так звані QR-квести отримують схвалення в учнів
Сфери використання QR-кодів справді необмежені. Бурхливий розвиток цієї технології кодування пояснюється її практичністю, затребуваністю .


Немає коментарів:

Дописати коментар